Bu uygulamamızda _width, _height, _alpha, _rotation, _xscale ve_yscale özellikleri birlikte kullanılmıştır. Ayrıca aşağıda verilen uygulamaya ait kodlar incelendiğinde buyut_btn ve kucult_btn düğmelerine ait onRelease() olaylarında _xscale ve _yscale program satırları pasif olarak verilmistir ki kullanıcı bu kod satırlarını çalışmakta olanlarla değiştirerek etkilerini gözlemleyebilsin. Diğer makalelerde daha sonra movie clip ya da graphic nesnelerine kodla flip-horizontal / yatayda çevir ve flip vertical /dikeyde çevir işlemlerini uygularken özellikle _xscale ve _yscale özelliklerinden faydalanacağımızı belirtmek isterim. Bu uygulamda yapmamız gerekenleri özetlemek gerekirse:

1. Yeni bir animasyon oluşturup sahne boyutu, fps değeri ve yayınlama ayarlarını yaptıktsan sonra kaydediyoruz.

2. Özelliklerini kontrol edeceğimiz bir movie clip nesnesi yapiyoruz. Ben Linux' un efsane simgesi Tux/Pengueni kullandım siz beğendiğiniz bir ikonu ya da kendi çizeceğiniz bir grafiği kullanabilirsiniz.

3. 10 adet düğme tasarlıyoruz ben aşağıdaki tasarım ekranında gösterilen düğmeleri tasarlıyoruz. Bu düğmelerden öncelikle bir adet tasarlayıp sonrasında kendi kütüphanemizde bu düğme üzerinde sağ tuş ve Duplicate diyerek diğer düğmeleri elde ediyoruz. Dikkat ederseniz düğmeler arasındaki tek fark sahip oldukları simgler. Takdir sizin istediğiniz gibi tasarım yapabilirsiniz.

4. Her bir düğmenin görevi hakkında kısa bir açıklama ekranı olarak kullanmak üzere bir movie clip yaptım ve bunun içerisine instance name özelliği mesaj_txt olan bir dinamik text nesnesi ekliyoruz. Bu nesnenin metin seçilebilirlik özelliğini kapatıp ve multiline özelliğini aktif hale getiriyoruz Sizde text nesnesini seçtikten sonra Ctrl+F3 ile ekrana gelen özellikler penceresi yardımıyla bu işlemleri gerçekleştirebilirsiniz.

5.Sonrasında tasaladığımız nesneleri sahne üzerinde ayrı ayrı katmanlara yerleştirip ve aşağıdaki tasarım ekranında verildiği gibi her birini bir instance name veriyoruz.

uygulama tasarim ekrani

6.Tasarımı tamamladıktan sonra kodları yazmak üzere yeni bir katman ekliyoruz. Bu katmanın ilk tek ana karesine aşağıda verilen kodları ekliyoruz.

Uygulama kodları

//http://bilalsert.net
//Bilal SERT Kutahya Tek. ve End. Mes. Lis. Web. Prog. Dal. Sefi

var genislik:Number=128;
var yukseklik:Number=128;
var oran:Number=Math.round(genislik/yukseklik);
var miktar:Number=10;
//tux tiklandiginda ozgun boyutlarina doner
tux_mc.onRelease=function():Void{
tux_mc._width=genislik;
tux_mc._height=yukseklik;
}
tux_mc.onRollOver=function():Void{
pano_mc.mesaj_txt.text="Ozgun boyutlar";
}
tux_mc.onRollOut=function():Void{
pano_mc.mesaj_txt.text="Ölçekleme Version 0.1";
}
////////////////////////////////////////////////////////////////
genislet_btn.onRelease=function():Void{
//farenin sol tusu serbest bırakıldığında
tux_mc._width+=miktar;
}
genislet_btn.onRollOver=function():Void{
//uzerine gelindiginde
pano_mc.mesaj_txt.text="Genisliği arttırır";
}
genislet_btn.onRollOut=function():Void{
//uzerinden cikildiginda
pano_mc.mesaj_txt.text="Ölçekleme Version 0.1";
}
////////////////////////////////////////////////////////////////
daralt_btn.onRelease=function():Void{//uzerine gelindiginde
if (tux_mc._width>miktar) tux_mc._width-=miktar;
}
daralt_btn.onRollOver=function():Void{//uzerine gelindiginde
pano_mc.mesaj_txt.text="Genisliği azaltır";
}
daralt_btn.onRollOut=function():Void{//uzerinden cikildiginda
pano_mc.mesaj_txt.text="Ölçekleme Version 0.1";
}
////////////////////////////////////////////////////////////////
yukselt_btn.onRollOver=function():Void{//uzerine gelindiginde
pano_mc.mesaj_txt.text="Yüksekliği arttırır";
}
yukselt_btn.onRelease=function():Void{//uzerine gelindiginde
tux_mc._height+=miktar;
}
yukselt_btn.onRollOut=function():Void{//uzerinden cikildiginda
pano_mc.mesaj_txt.text="Ölçekleme Version 0.1";
}
////////////////////////////////////////////////////////////////
alcalt_btn.onRelease=function():Void{//uzerine gelindiginde
if (tux_mc._height>miktar) tux_mc._height-=miktar;
}
alcalt_btn.onRollOver=function():Void{//uzerine gelindiginde
pano_mc.mesaj_txt.text="Yüksekliği azaltır";
}
alcalt_btn.onRollOut=function():Void{//uzerinden cikildiginda
pano_mc.mesaj_txt.text="Ölçekleme Version 0.1";
}
////////////////////////////////////////////////////////////////
buyut_btn.onRelease=function():Void{//uzerine gelindiginde
tux_mc._width+=miktar;
tux_mc._height+=Math.round(miktar*oran);
//tux_mc._xscale=200;
//tux_mc._yscale=200;
}
buyut_btn.onRollOver=function():Void{//uzerine gelindiginde
pano_mc.mesaj_txt.text="Boyutunu arttırır";
}
buyut_btn.onRollOut=function():Void{//uzerinden cikildiginda
pano_mc.mesaj_txt.text="Ölçekleme Version 0.1";
}
////////////////////////////////////////////////////////////////
kucult_btn.onRelease=function():Void{//uzerine gelindiginde
tux_mc._width-=miktar;
tux_mc._height-=Math.round(miktar*oran);
//tux_mc._xscale=10;
//tux_mc._yscale=10;
}
kucult_btn.onRollOver=function():Void{//uzerine gelindiginde
pano_mc.mesaj_txt.text="Boyutunu azaltır";
}
kucult_btn.onRollOut=function():Void{//uzerinden cikildiginda
pano_mc.mesaj_txt.text="Ölçekleme Version 0.1";
}
////////////////////////////////////////////////////////////////
dondurSy_btn.onRollOver=function():Void{//uzerine gelindiginde
pano_mc.mesaj_txt.text="Saat yönünde döndür";
}
dondurSy_btn.onRelease=function():Void{//uzerine gelindiginde
tux_mc._rotation+=30;
}
dondurSy_btn.onRollOut=function():Void{//uzerinden cikildiginda
pano_mc.mesaj_txt.text="Ölçekleme Version 0.1";
}
////////////////////////////////////////////////////////////////
dondurSyt_btn.onRollOver=function():Void{//uzerine gelindiginde
pano_mc.mesaj_txt.text="Saat yönü tersinde döndür";
}
dondurSyt_btn.onRelease=function():Void{//uzerine gelindiginde
tux_mc._rotation-=30;
}
dondurSyt_btn.onRollOut=function():Void{//uzerinden cikildiginda
pano_mc.mesaj_txt.text="Ölçekleme Version 0.1";
}
////////////////////////////////////////////////////////////////
aydinlat_btn.onRollOver=function():Void{//uzerine gelindiginde
pano_mc.mesaj_txt.text="Daha şeffaf yap";
}
aydinlat_btn.onRelease=function():Void{//uzerine gelindiginde
if(tux_mc._alpha>0)tux_mc._alpha-=10;
}
aydinlat_btn.onRollOut=function():Void{//uzerinden cikildiginda
pano_mc.mesaj_txt.text="Ölçekleme Version 0.1";
}
////////////////////////////////////////////////////////////////
karart_btn.onRollOver=function():Void{//uzerine gelindiginde
pano_mc.mesaj_txt.text="Daha koyu yap";
}
karart_btn.onRelease=function():Void{//uzerine gelindiginde
if(tux_mc._alpha<100)tux_mc._alpha+=10;
}
karart_btn.onRollOut=function():Void{//uzerinden cikildiginda
pano_mc.mesaj_txt.text="Ölçekleme Version 0.1";
}

Tüm kodları doğru bir şekilde yazdığınızda aşağıdakine benzer bir tasarim ekranınız olacaktır. Şimdi düğmeleri kullanarak etkilerini gözlemleyebilirsiniz.

Yardımcı olması dileğiyle