Şimdi yapacağımız örnekte kullanıcının gireceği 1-1000 arasındaki asal sayıları bularak bunları listeleyeceğiz. Uygulamamızda kullanacağımız nesneleri bu defa tasarlamak yerine Flash' ın standart kütüphanesinde yer alan nesnelerden seçeceğiz. İlerleyen zamanlarda Allah (c.c.) ömür ve sabır verirse Flash component library/ Flash nesne kütüphanesini inceleyeceğiz; burada yer alan ve en çok ihtiyaç duyulan nesnelere dair örnekler yapacağız ancak şimdilik bu kütüphaneden bir kaç temel nesneyi alarak kullanacağız. Uygulamamızı yapabilmek için aşağıda verilen işlemleri sırası ile yapmanız gerekmektedir.
1. Yeni bir animasyon dosyası oluşturun, yayınlama ayarları, sahne büyüklüğü (ki biz burada 365x380- genişlik x yükseklik kullandık), fps (12 fps kabul ettik) vb. ayarladıktan sonra kaydedin.
2. Animasyonunuzun ilk katmanına action adını verin ve bunun altına yeni bir katman ekleyin ve adını components (ya da ne isterseniz) olarak belirleyin.
3.Ctrl+F7 tuşlarına basarak ya da windows-components tıklayarak components penceresini ekrana getirin. Burada bulunan kategorilerden User Interface olanı genişletin.
4. Sahneye 2 adet Button, bir adet Label, 1 adet TextInput ve 1 adet List kontrol nesnesini sürükleyerek bırakın.
5. Aşağıdaki şekilde verildiği gibi nesnelerinizin ekran konumlarını ayarlayın. Sonrasında da Alt+F7 tuşuna basarak ya da window-componen inspector tıklayarak ekrana component inspector penceresini getirin. Bu pencere yardımıyla nesnelere ait bazı özellikleri ayarlayacağız.
asallar_ekran_tasarimi
6.Component inspector penceresi yardımıyla TextInput nesnesinin text özelliğini 25, Label nesnesinin Text özelliğini ÜST LİMİT, sırasıyla Button nesnelerinin Label özelliklerini TEMIZLE ve LISTELE olarak ayarlayın.
7.Son olarak eklediğimiz bu nesnelere kod yazarken erişebilmek için instance name veriyoruz. Bunu yaparken yukarıda verilen şekli referans alıyor ve büyük küçük harf durumlarına dikkat ediyoruz. Unutmayalım ki Flash Scripting Case Sensitive/Büyük küçük harf duyarlı bir yapıdır.
8.Tasarım sona erdi şimdi sıra animasyonumuza yazacağımız kodlarla hayat vermeye (elbette mecazi anlamda) geldi. Bunun içim actions katmanının ilk ana karesine aşağıda verilen kodları yazıyoruz.

Animasyon Kaynak Kodları
//http://bilalsert.net
//Bilal SERT Kutahya Tek. ve End. Mes. Lis. Web. Prog. Dal. Şefi.
var dugmeDinle:Object= new Object();
dugmeDinle.click=function(nesne:Object){
var etiket:String=new String();
etiket=nesne.target.label;
switch(etiket){
case "LİSTELE":
asallar_list.removeAll();
var sayici:Number;
var deger:Number=parseInt(limit_txt.text);
if(! isNaN(deger)){//sayi girilmisse isNaN(expression:Object) false degil ise true olur
//NaN Not a Number(Sayi değil) anlamındadır.
if(deger>=2 && deger<=1000){
for(sayici=2;sayici<=deger;sayici++){
if(asalmi(sayici)) asallar_list.addItem(sayici.toString());
}//for
}else{
limit_txt.text="2-1000 arasında bir sayı giriniz";
}
}else{
limit_txt.text="2-1000 arasında bir sayı giriniz";
}
break;
case "TEMİZLE":
asallar_list.removeAll();
break;
default:
trace("Eslesme bulunamadi");
}
}
listele_btn.addEventListener("click",dugmeDinle);
temizle_btn.addEventListener("click",dugmeDinle);

function asalmi(sayi:Number):Boolean{
var sayac:Number;
for(sayac=2;sayac if(!(sayi % sayac)) return(false);
}
return(true);
}//asalmi

Her şey yolunda gitmişse aşağıdakine benzer bir animasyonunuz olacaktır. Şimdi üst limit kutusuna birşeyler girerek animasyonu test edebilirsiniz.



Yardımcı olması dileği ile.